
- підприємство; підприємництво; середовище підприємства; планування; бізнес-планування; бізнес-план.
Авторське право (c) 2020 Оксана Гунько; Інна Дейнега (Науковий керівник)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Анотація
Обґрунтовується доцільність здійснення бізнес-планування у сучасних умовах господарювання підприємств. Розглянуто історичний розвиток суті понять «планування», «бізнес-планування», «бізнес-план». Встановлено, що загалом планування розглядається або як досить точне передбачення того, як події будуть розвиватися в майбутньому, або як розробка гіпотетичних сценаріїв, один з яких буде обрано для слідування, або більш загально, як особливий прояв інтелектуальних здібностей людини. Досліджено, що більшість економістів, як теоретиків, так і практиків на даний час дотримується думки, що бізнес-план є не лише документом, що інформаційно підтримує початок підприємницької діяльності, а й застосовується у подальшому шляхом внесення необхідних змін, його адаптації до стану зовнішнього та внутрішнього середовищ, що динамічно розвиваються. Оцінено відмінності у підходах вітчизняної та закордонних наукових шкіл до визначення суті понять, що описують бізнес-планування. Встановлено, що спільним у таких підходах є те, що для забезпечення бізнес-планування необхідно зібрати усю сукупність внутрішньої та зовнішньої інформації про процеси, що відбуваються на підприємстві, ринку, державі. Визначено, що без системного підходу та комплексного врахування суті бізнес-планування неможливо розробити адекватні сценарії подальшого розвитку підприємств.
Завантаження
Посилання
- Alonso-Vazquez, M. (2018). Management and business plan. The Emerald Handbook of Entrepreneurship in Tourism, Travel and Hospitality: Skills for Successful Ventures. 153-158
- Amaldas, K. H. (2020). Planning in management, definition, characteristics, importance and limitations. Вилучено з: https://www.slideshare.net/AMALDASKH/planning-in-managementdefinition-characteristics-importance-and-limitations
- Cheah, J., Amran, A., & Yahya, S. (2019). External oriented resources and social enterprises’ performance: the dominant mediating role of formal business planning. Journal of Cleaner Production. (236). 1-11
- Hayes, A., & Anderson, S. (2020) Business Plan. Investopedia Вилучено з: https://www.investopedia.com/terms/b/business-plan.asp
- Argenti, J. (2018). Practical corporate planning. Routledge. 450
- Денисенко, М. П., Шапошнікова, О. М., & Будякова, О. Ю., (2019). Сутність та роль інвестиційного бізнес-планування в сучасних умовах господарювання. Вчені записки Університету. (1.53). 46-50.
- Бунтова, А. (2018). Бізнес-процеси та результативність діяльності підприємств. Збірник тез доповідей ІІ Міжвузівської студентської науково-практичної інтернет-конференції «Стратегічні імперативи економіки та управління в умовах сталого розвитку», 47-49.
- Пойта, І. О., & Бунтова, А. (2018). Людські активи як ключовий фактор успішного бізнес-планування розвитку підприємства. VIІІ Міжвузівська студентська науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми менеджменту та маркетингу в ХХІ ст.» Вилучено з: http://eprints.zu.edu.ua/27067/1/%D0%91%D1%83%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%90.%D0%AF_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.PDF
- Валінкевич. Н.В. (ред) (2019). Основи підприємництва: Підручник. Житомир: ЖДТУ
- Peter, F. D. (2020). Strategic planning. White paper Вилучено із http://www.ripose.com.au/ripose.org/PeterDruckerWhitePaper.pdf
- Earl, M., (1999). GIS and Information Strategies. Bringing Geographical Information Systems into Business. Hoboken: Wiley.
- Желюк, Т. Л. (1999) Планування соціально-економічного розвитку регіону (на прикладі Тернопільської області) (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук). Організація управління, планування та регулювання економіки. Київ, Україна.
- Кузьмін О.Є. (ред.) (1996). Економіка та менеджмент: Навч. посібник. Львів: ДУЛП.
- Левицька, А. (2019). Планування стратегії підприємства. Тенденції та перспективи розвитку економіки, підприємництва, торгівлі, біржової діяльності в умовах глобалізації. 284-289.
- Mills, C. (1992). Changes and Challenges in Local Government. The Library in the Community. Australasian Public Libraries and Information Services, (5.1). 18-22.
- Mitchell, D. (2002). About Time. Environment and Planning (34), 1-5.
- Мосійчук, Ю. П. (2018). Організація і розробка бізнес-плану. Економіка, фінанси і управління в XXI столітті: аналіз тенденцій та перспективи розвитку. 108-110.
- Мочерний С.В (ред.) (2000). Економічна енциклопедія: У трьох томах. Київ: Видавничий центр “Академія”.
- Needleman, T., (1998) Accounting Today. New York.
- Павлов, В. І. (1998). Основи підприємництва: терміни бізнесу. Луцьк: Надстир’я.
- Papageorgiou, G. (2019). Effective business planning for sustainable urban development: the case of active mobility. ECIE 2019. – 14th European Conference on Innovation and Entrepreneurship (2 vols). 759-768.
- Розпутняк, М. (2019). Планування як функція менеджменту. Тенденції та перспективи розвитку економіки, підприємництва, торгівлі, біржової діяльності в умовах глобалізації. 446-450.
- Sahlman, W. A. (1997). How to write a great business plan. Harvard Business Review. (4). 98–109.
- Солдатенко, О. В. (1995). Планування в умовах ринкової економіки. Тези доповіді студентської наукової конференції „Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання“. 198.
- George, R. T. & Stephen, G. F. (1994). Principles of management. Delhi: A.I.T.B.S. Publishers.
- Чорна, Л. Б. (1995). Стратегічне планування на підприємствах ринкового типу. Тези доповіді студентської наукової конференції «Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання». 193.
- Міжнародні стандарти аудиту 300 (2020). Вилучено з: https://mof.gov.ua/storage/files/2016-2017-IAASB-Handbook-Volume-1_%D1%83%D0%BA%D1%80.pdf.