GLOBAL ART: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ІДЕНТИЧНОСТІ
PDF

Ключові слова

глобальне мистецтво, публічне мистецтво, контемпорарне мистецтво, раціоналізація ідентичності, культуріндустрія, масова культура.

Як цитувати

Протас , М. (2021). GLOBAL ART: РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ІДЕНТИЧНОСТІ. ГРААЛЬ НАУКИ, (7), 303-309. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.27.08.2021.060

Анотація

У сучасному транснаціональному арт-просторі діють кризові енергії дихотомічних кластерів, один з яких визначається протистоянням парадигм так званого global art і локальних його версій, де local art підлягає репресивному тиску з боку універсальної «пост-етнічної» ідеології вульгарного мультикультуралізму, що перетворює само-ідентифікаційні інтенції націй на реплікацію індиферентного пастішу світових ринкових брендів культуріндустрії. Девальвацію творчої особистості в суспільстві масового споживання доби пізнього капіталізму віддзеркалює тоталізація реїфікованої свідомості митців. Проте єдиним шляхом повернення духовного культуротворення є еволюція свідомості соціуму (відповідно і мистецької свідомості) з щабля масової раціоналізації «інструментального мислення» до щабля трансцендентно-спроможних естетичного світосприйняття, критичного судження і практичного втілення алетеї.

https://doi.org/10.36074/grail-of-science.27.08.2021.060
PDF

Посилання

Navarra, Enrico. (2008) “In the Arab World… Now”. In Fabrice Bousteau (ed.) In the Arab World… Now. Made by…, 3 vols. Paris: Galerie E. Navarra, vol. 1. 15.

Belting, H. (2013) Contemporary Art as Global Art. Вилучено з http://www.filozofia.bme.hu/materials/kerekgyarto/Esztetika/2013/muzeum/Beltg,%20Global%20museum.pdf

Lubna, S. Syeda. (2019) Postmodern Trends in Western Art. Atlantic International University. 4/2019. Вилучено з https://www.academia.edu/40075286/Globalization_in_Contemporary_art

Bishop, Claire. (2012) Artificial hells: participatory art and the politics of spectatorship. London, New York: Verso.

Mdlul Same. (2017) Chasing Colonial Ghosts: Decolonizing Art Institutions in «Post-Apartheid» South Africa. Notes on Curating. Decolonizing Art Institutions. December. Issue 35. 78–81. Institute for Cultural Studies in the Arts, Department of Cultural Analysis, Zurich University of the Arts. (Ed.) R. Kolb & D. Richter.

Chowdhary Gopal. (2021) The Crisis of World: An alternate View. Вилучено з https://www.academia.edu/letters/submissions/4OyVV2

Newman Michael. (2008) The Specificity of Criticism and Its Need for Philosophy. In The State of Art Criticism (Ed.) Michael Newman & James Elkins. New York, London: Taylor & Francis Group.

Foster H. (2002) Design and Crime (And Other Diatribes). London, New York: Verso.

Bernays, Edward L. (1928) Propaganda. New York: Horace Liveright. Вилучено з http://www.historyisaweapon.com/defcon1/bernprop.html

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.


| Переглядів: 12 | Завантажень: 7 |