ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-БЛОГІВ У НАВЧАННІ МІЖКУЛЬТУРНОГО АНГЛОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ
PDF

Як цитувати

Биконя, О., Шевченко, Ю., Вітязь, А., & Іванишина, В. (2021). ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-БЛОГІВ У НАВЧАННІ МІЖКУЛЬТУРНОГО АНГЛОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ. InterConf, (49), 260-268. https://doi.org/10.51582/interconf.7-8.04.2021.025

Анотація

У статті розглянуто особливості навчання міжкультурного англомовного спілкування з використанням інтернет-блогів. Матеріалами дослідження є Інтернет-блоги для формування у студентів англомовної міжкультурної комунікативної компетентності. Наведено огляд різних Інтернет-блогів та проаналізовано застосування блогів для спілкування англійською мовою та для розвитку англомовних мовних, мовленнєвих, навчально-стратегічної та лінгвосоціокультурної компетентностей.

https://doi.org/10.51582/interconf.7-8.04.2021.025
PDF

Посилання

Лабудько. С.П. Блог як засіб розвитку професійної компетентності вчителів. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2013. № 6, С. 9–12.

Матохнюк Л. О., Дем янюк К. Д. Блог як один із видів організаційнометодичної діяльності освітяна. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2017. Вип. 1. URL: https://bit.ly/2Hx0hcT

Набока О.Г., Демченко М.О. Освітній блог як засіб професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 2019, Том 69, No1. С.64-77.

Сергеєва С.М. Освітній блог. Поняття, особливості, різновиди. Алгоритм створення блогу викладача. Лисичанськ, 2016. http://ldmu.ucoz.ua/0206/visnik/1algoritm_ stvorennja_blogu-1_.pdf

Сокеркина О.В., Золотопуп Д. В. Интернет-блоги в обучении иностранным языкам. Современные методы и технологии преподавания иностранных языков. Чебоксары: Чуваш. гос. пед. ун-т, 2019. С. 402-408.

Сысоев П. В. Блог-технология в обучении иностранному языку. Язык и культура. № 4 (20). 2012. С. 115–127.

Табарчук І.В. Особливості створення, налагодження та дизайну персонального освітнього блогу вчителя. URL: http://osnova.com.ua/items/item-march-2016/. 8. Blog RealLife English. URL: https://reallifeglobal.com/blog/-

Blood R. Weblogs: A history and perspective. Rebecca's Pocket, 2000, 7(9). URL: http://www.rebeccablood.net/essays/weblog_history.html.

Clear J. Books. URL: https://jamesclear.com/books.

Colwell, J., Hutchison, A., Reinking, D. Using blogs to promote literary response during professional development. Language Arts, 2012, 89(4), PP. 232–243. 12. Daily Writing Tips. URL: http://www.dailywritingtips.com/

de Andrés Martínez C. Developing metacognition at a distance: Sharing students’learning strategies on a reflective blog. Computer Assisted Language Learning, 2012, 25(2), PP.199–14. English as a Second Language (ESL) for Teachers and Students. URL: https://www.thoughtco.com/esl-4133095. 15. Espresso English. URL: https://www.espressoenglish.net/english-tips-blog/ 16. English Language and Culture Blog. URL: https://www.fluentu.com/blog/english/

Ferdig R.E. Editorial: Examining social software in teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 2007, 15(1), РР. 5-10. 18. Fogarty M. Grammar Girl. URL: https://www.quickanddirtytips.com/grammar-girl

Grammar Revolution. URL: https://www.english-grammar-revolution.com/grammar-newsletter-lessons.html

Hsu H.Y. Preparing teachers to teach literacy in responsive ways that capitalize on students' cultural and linguistic backgrounds through weblog technology. Multicultural Education & Technology Journal, 2009, 3(3), 168–181.

Johnson D. Teaching with authors' blogs: Connections, collaboration, creativity. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 2010, 54(3), PP.172–180.

Jones M.G., Brader-Araje L. The impact of constructivism on education: Language, discourse, and meaning. American Communication Studies, 2002, 5(1), PP. 1–10.

Kahn E. Building fires: Raising achievement through class discussion. English Journal, 2007, 96(4), 16–18.

Lee L. Blogging: Promoting learner autonomy and intercultural competence through study abroad. Language Learning & Technology, 2011, 15(3), PP. 87–109. 25. MyEnglishTeacher.eu. URL: https://www.myenglishteacher.eu/blog/ 26. SAUNDZ, the Best English Pronunciation App. URL: http://saundz.com/blog/

Thorne S.L., Payne J.S. Evolutionary trajectories, Internet-mediated expression, and language education. CALICO journal, 2005, 22(3), PP.371–397.

Trajtemberg C., Yiakoumetti A. Weblogs: A tool for EFL interaction, expression, and self-evaluation. ELT Journal, 2011, 65(4), PP. 437–445.

Welcome to BBC.com. URL: https://www.bbc.co.uk/learningenglish/

Witte S. “That's online writing, not boring school writing”: Writing with blogs and the Talkback Project. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 2007, 51(2), PP.92–96.

Wu C. Blogs in TEFL: A new promising vehicle. US-China Education Review, 2006, 3(5), PP.69–73.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

| Переглядів: 86 | Завантажень: 24 |