HISTORICAL ANALYSIS OF THE EVOLUTION OF IDEAS OF MORAL EDUCATION FORWARD FRENCH EUROPEAN AND JAPANESE SOCIETY
PDF

Як цитувати

Krauze, J. (2021). HISTORICAL ANALYSIS OF THE EVOLUTION OF IDEAS OF MORAL EDUCATION FORWARD FRENCH EUROPEAN AND JAPANESE SOCIETY. InterConf, (62). вилучено із https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/13547
PDF

Посилання

Bok D. Universitety i budush’ee Ameriki. (Universities and future of America.) Moscow, 1993.

Gegel G. V. F. Estetika. (Aesthetics), no. 1. Moscow, 1968.

Gegel G. V. F. Fenomenologijci duha. (Phenomenology of spirit.) St. Petersburg, 1913.

Gegel G. V. F. Rechi directora gimnazii. 29sentjabrja 1809. //Raboty raznyh let. (Speeches of gymnasium director. 29th September 1809 // Works of different years.) Moscow, 1972.

Kant I. О pedagogike. // Traktaty i

pis’ma. (About pedagogic. // Treaties and letters). Moscow, 1980.

Monro P. Istirija pedagogiki. (The history of pedagogic.) no.l. Moscow, 1913–1914.

Suhomlinskiy V. A. Rozhdenie grazhdanina. (The birth of the citizen.) Moscow, 1971.

Ushinskiy K. D. Pedagogicheskie sochinenija. (Pedagogical issues.) no. 3. Moscow, 1948.

Ushinskiy K. D. Rodnoe slovo (Native Word.) Moscow, 1948.

Vahterov V. P. Nravstvennoe vospitanie i nachal’naja shkola (Moral upbringing and primary school.) Moscow, 1987.

Durkheim, E. (2012). Moral education. Courier Corporation.

Шейкина, А. (2010). Возможности изучения нравственных ценностей эпохи викингов в системе современного школьного образования. Известия Российского государственного педагогического университета им. АИ Герцена, (120), 111-115.

Montaigne М., (1580). Essais

Лепешев Дмитрий Владимирович Воспитание в Японии: традиции, философия, современность // Общество: философия, история, культура. 2017. № 1.

Tu, W., & Du, W. (Eds.). (1996). Confucian traditions in East Asian modernity: Moral education and economic culture in Japan and the four mini-dragons. Harvard University Press.

Otsubo, S., & Bartholomew, J. R. (1998). Eugenics in Japan: some ironies of modernity, 1883–1945. Science in Context, 11(3-4), 545-565.

Saito, N., & Imai, Y. (2004). In search of the public and the private: Philosophy of education in post-war Japan. Comparative Education, 40(4), 583-594.

Кочкина, А.Е. Исторический аспект нравственного воспитания в Японии семье)/ А.Е.Кочкина // Материалы научно - практической конференции «Механизмы эффективного управления в экономике». Кисловодск, 2004 - С.89-93

Хироси Н. История философской мысли Японии. М., 1991. 430 с.

Кудро Н.М. Проблема ценностно-духовного наполнения современного профессионального образования: изучение опыта Японии // Сборник конференций НИЦ Социосфера. 2012. № 27. С. 141–146.

Takayama, K. (2011). Other Japanese educations and Japanese education otherwise. Asia Pacific Journal of Education, 31(3), 345-359.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

| Переглядів: 4 | Завантажень: 9 |